Jeg har sammen med min gruppe fordybet mig i evaluering på teoribasis og i praksis. På læreruddannelsen taler vi ofte om evaluering af elevernes læring og evaluering af undervisning osv, men aldrig er jeg kommet så dybt og jeg har fået indsigt i hvad evaluering kan. Evaluering hænger uløseligt sammen med målsætning i undervisningsplanlægningen. Bruger man evaluering som et mål i sig selv, og beslutter sig for hvilken type evaluering man vil bruge, kan planlægningen af undervisning få en anden dimention, og en kontinuerlig forbedring af undervisningen vil komme den enkelte praktiker til gode.
På baggrund af min indsigt i ny teori er jeg blevet inspireret til at tegne denne tegning.
Kære Anne-Gro
SvarSletSøgte på "Evaluering uden mål" for at finde ud af, hvem der mon tror på dette. jeg har en debat på twitter, og søger efter gode kilder til dit udsagn om "ingen evaluering uden mål".
Kan du hjælpe med det?
De bedtse hilsener'
Michael
Hej Michael.
SletTak for din kommentar. Det er et interessant område der fortjener opmærksomhed. Jeg vil gerne hjælpe, men har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skriver til dig. Kan du sende mig linket til din twitter, eller evt. sende mig din mail, hvor jeg kan svare dig.
Mvh Anne-Gro
Hej Michael.
SvarSletI dette link finder du det evalueringskatalog hvor forsiden til "Ingen evaluering uden mål". Dette har jeg været med til at skrive, og du finder det på side 32.
http://www.ffe-ye.dk/media/262416/1512748_04h_fte-studerendes_refleksioner-high.pdf
Mvh Anne-Gro