fredag den 16. september 2011

Indsamling af effekter

Jeg indkøber små ting og sager, som jeg forstiller mig skal bruges i undervisningen. Her på billedet ses bolde i forskellige farver, små babusjkaer med krokodillenæb på og timeglas med en tid på 3 min.

Jeg forstiller mig, at boldene bl.a. kan bruges til "en for alle".
Babusjkaerne kan eleverne bruge ved at sætte enten rød, gul eller grønt karton på som en indikator for hvor godt det går i gruppearbejdet.
De to effekter har jeg desværre ikke haft i brug endnu.
Men timeglassene har været i brug. Jeg har brugt dem i dansk på mellemtrinnet i medieundervisning hvor grupperne skulle diskutere kortfilmen "Alma". Det var nogle forholdsvis nemme spørgsmål, så de 3 min pr. spørgsmål passede godt. Dertil virkede det som om, eleverne synes det var en sjov ting med sådan et timeglas og det motiverede dem. Men det var også en rigtig god kortfilm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar